Thursday, March 19, 2009

tentang keseimbangan dan pusat graviti

ok banyak feedback kate war machine aku ni nampak cam senang tubang ke depan. hmm dah alter2 tapi still ade yg kate tak cukup. susah nih. so aku buat la study sikit2 pasal form t-rex ngan gamba robot macross yg aku jumpe. n aku buat sektches sikit lagi nk tengok yg mane nampak lebih stable.


kalau cam menatang macross tu dia macam nak tumbang ke depan gak. tapi tu dia buat model tak tumbang pun. so bleh kot kalau tak tambah ekor. tapi tengok kaki dia memang kangkang la. trex lak.. balance sebab ade ekor. kalau ekor kurus pun kaki dia gedabak. so cam advice mahata.. kaki kene besar.


aku rase chicken walker cam war machine aku ni memang biasenye nampak tak stable kot

kalau center of gravity lagi rendah.. so dia lagi stable la kan? so daripada study yg aku buat ni.. aku rase (rase?) conclusion dia ialah lebih baik aku tambah ekor.



maybe sebab sketches aku ni perspective dia bengong sikit kot. so aku rase design ni aku nak tambah detail. pastu bleh start model. bile dah model kang bleh main2 ngan proportion dia. wayyy easier. ^_^

No comments:

Post a Comment

Demoreel - May 2011